Monday, July 20, 2009

درباره ا ِلی


بالاخره پس از مدت ها ، وقتی از سینما اومدم بیرون ،خوشحال بودم که وقتم هدر نرفت. یه فیلم به معنای واقعی. می دونید چه چیزهایی بیشتر از همه تأ ثیر گذار بود .اینکه شخصیت مثبت و منفی توی این فیلم وجود نداشت. اونقدر خوب با بازیگرهای این فیلم همراه می شدی که وقتی فیلم تموم می شد، نمی دونستی حق رو به کی بدی و نکته دیگه این بود که نمی تونستی آخر فیلمو تشخیص بدی(آخه اینقدر فیلم آبکی توی سینما گذاشتن، که تقریباً وسط های فیلم می تونستی آخر فیلمو تشخیص بدی). راستی بازیگرا و کاگردانم مهمترین نکته این فیلم بود. اصغر فرهادی اونقدر خوب همه بازیگرارو سر جاشون قرار داده بود که باورت نمی شد مانی حقیقی ( کارگردان "کنعان") و پیمان معادی (نویسنده " کما " و " آواز قو " ) اینقدر خوب بتونن با نقششون کنار بیان. به اصغر فرهادی تبریک می گم چون نشون داد که بدون حضور ستاره های سینما هم می شه یک فیلم عالی را به نمایش گذاشت . این فیلم جایزه های زیادی بُِرده ،شامل :

- برنده خرس نقره ای بهترین کارگردان از پنجاه و نهمین جشنواره برلین - 2009
- برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی از جشنواره تریبکا - 2009
- برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای اصغر فرهادی - 1378
- برنده سیمرغ بلورین فیلم منتخب تمشاگران به طور مشترک با "بی پولی"از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 1378
- برنده سیمرغ بلورین بهترین صدا از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای حسن زاهدیو محمدرضا دلپاک - 1378
- تقدیر از بازی شهاب حسینی از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 1378
- کاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (صابر ابر)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (مریلا زارعی)، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین چهره پردازی از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 1378

Sunday, July 5, 2009

pigs might fly


تو این قضیه انتخابات ، چیزی که جالب ِ موضع گیری مردم کشور های دیگست .نه اون مردمی که ایرانی هستند و توی کشورهای دیگه زندگی می کنند . اون مردمی که کلاً متعلق به کشورهای دیگه هستند. می خوام براتون یه چیز جالب تعریف کنم. من توی وب سایت پائولو کوئلیو ، نظر دادم و توی فرمش، وب سایتمم گذاشتم. یه دختر آمریکایی نظر منو خوند و توی وبمم نظر داد. می دونید چی اینجا جالبه. این دختر ،نمی تونه فارسی بخونه در نتتیجه نتونسته بود وب منو بخونه و از من خواسته بود که وبشو بخونم. توی وبش اینقدر خوب، با مردم ایران همدردی کرده بود که واقعاً تعجب آور بود و حالا بعد از چند روز و کمی آرام تر شدن جریانات داخلی ، بازم برام نظر گذاشته و گفته هنوز دارم براتون دعا می کنم تا شما هم مثل ما روز استقلال داشته باشید . وبشو میگذارم که اگر شما هم خواستین بخونینش :

http://foreverinhell.blogspot.com